چمن – علف انتخاب همسر مناسب شریک مناسب دخترانه

چمن – علف: انتخاب همسر مناسب شریک مناسب دخترانه خانواده دختران ازدواج دخترانه خانواده سلامت زندگی دختران

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز زندگی بهتر توقعات زن از همسر آینده، مرد ایده آل جهت ازدواج با دختران ایرانی

    «در روزهایی که خیانت یک مسأله فراگیر شده است این عنوان برایم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هست. تا زمانی که مطمئن نشوم که به اصول اخلاقی پایبند نیست نمی‌توانم

    توقعات زن از همسر آینده، مرد ایده آل جهت ازدواج با دختران ایرانی

    «در روزهایی که خیانت یک مسأله فراگیر شده است این عنوان برایم از اهمیت خاص ای برخوردار هست. تا زمانی که مطمئن نشوم که به اصول اخلاقی پایبند نیست نمی توانم با مردی ازدواج کنم. بقیه موارد مثل شغل و درآمد و تحصیلات و خانواده در حد میانگین برایم قابل قبول هست، فقط و فقط تعهد و پایبندی به پرسشها اخلاقی اش برایم خاص و خاص است».

    در ادامه این گزارش را به نقل از مهرخانه بخوانید.


    مرد ایده آل جهت ازدواج از نگاه دختران ایرانی

    توقعات زن از همسر آینده، مرد ایده آل جهت ازدواج با دختران ایرانی

    در این گزارش به سراغ دختران رفته و ایده آل آنها را جهت انتخاب همسر جویا شدیم. مدت هاست مسئولان خبر از کم کردن آمار ازدواج می دهند و عده ای این کم کردن را علت عوض کردن اهداف زندگی دختران و معیارهای آن ها جهت ازدواج می دانند و با اصطلاح سخت گرفتن در مورد این معیارها صحبت می کنند.

    این گروه عموما بر این اعتقادند که گرایش دختران به دانشگاه و حضور اجتماعی آن ها باعث بروز هویتی شده است که امکان پذیرش هر مردی را در زندگی خود ندارند و همواره به دنبال فردی در سطح خود یا حتی بالاتر هستند و به علت پیچیدگی های راه پیشرفت پسران از جمله تحصیلات، سربازی، اشتغال و درآمد مناسب، دختران با داشتن جایگاه مناسب نمی توانند با همتایان خود ازدواج کنند. حال سؤال اینجاست که مرد ایده آل و مرد مناسب ازدواج از نظر دختران چه شاخصه هایی دارد؟

    شکل گیری ارزش های مادی جهت ازدواج

    همسر ایده آل به معنای تصوری که جوانان از شاخصه های فرد موردنظرشان جهت ازدواج در ذهن خود می سازند، به کار می رود. در واقع هنگامی که از معیارهای ازدواج صحبت می کنیم، منظور همان تصورات ذهنی فرد از همسر مطلوبش هست. دکتر شیرین احمدنیا؛ جامعه شناس و عضو هیأت مدیره انجمن جامعه شناسی کشور عزیزمان ایران در مورد تحقیقی در سطح پایتخت کشور عزیزمان ایران در رابطه با معیار ازدواج جوانان تصریح کرد که هم دختران و هم پسران ظاهر و ثروت را در اولویت ها مطرح می کردند. ارزش های مادی در هر دو جنسیت شکل گرفته هست. در این پژوهش معیارهای ایده آل جهت ازدواج را پرسیدم و همه افراد ابعاد معنوی، صداقت، ایمان و پاکدامنی را بیان کردند، ولی در عمل جهت پسران در درجه اول قشنگی ظاهری و در رتبه های بعدی ثروت دختر اهمیت داشت و دختران ثروت را در اولویت قرار می دادند و ظاهر را در اولویت دوم می گذاشتند.

    «در روزهایی که خیانت یک مسأله فراگیر شده است این عنوان برایم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هست. تا زمانی که مطمئن نشوم که به اصول اخلاقی پایبند نیست نمی‌توانم

    مردان نیز جهت زنان ابژه جنسی شده است اند

    از طرفی دکتر وحید شالچی، عضو هیأت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی اعتقاد است که امروزه زنان هم فاعلیت ارزش زیاد شده است هست. البته تاحدی هم فرهنگ جهانی به این سو حرکت کرده هست. فیلم ها یا تبلیغات بازرگانی را که نگاه کنیم، علی رغم دهه های گذشته که صرفاً زن در مقام ابژه جنسی قرار می گرفت، مرد هم در مقام ابژه جنسی قرار می گیرد. این امر نشان می دهد که زنان هم در حوزه عمومی هر چه زیاد به مردان به عنوان یک ابژه جنسی نگاه می کنند. همین نگاه باعث شده است مردان هم تلاش داشته باشند ابژه های جنسی خوبی جهت زنان باشند. مثلاً بخشی از اقبال گسترده پسرهای ایرانی به بدن سازی ناشی از همین نگاه جنسی زنان به مردان است.

    اخلاق، بااهمیت ترین معیار دختران

    همانطور که نتیجه های تحقیقات احمدنیا نشان می داد، زمانی که معیارهای ازدواج پرسیده می شود همه افراد ابعاد معنوی را بیان می کنند ولی بسیاری از دختران معقدند این معیارها صرفاً جهت همسر مناسب بیان می شود و طبیعتاً مرد ایده آل شاخصه های بسیار برتری دارد.

    منصوره، ۳۳ ساله و دارای مدرک کارشناسی ریاضی محض هست. او در مورد شاخصه های مورد نظرش جهت انتخاب همسر مناسب می گوید: «مهربون، صمیمی، محکم (طوری که بشه بهش تکیه کرد)، خوش رو، شوخ، اهل مدارا، صبور و هرچه خوبی را داشته باشد. از نظر ظاهر تا حد معمول باشد که به دل بشیند».

    ترلان، ٢٢ ساله، معلم و دانشجوی ژنتیک اعتقاد است: «از نظر خلقیات آدمیزاد ناخودآگاه تمام حسن های رفتاری را دوست دارد؛ مهر و محبت، ادب و نزاکت، صبر و شکیبایی (دیر عصبانی شدن) مخصوصاً این که پدر من به خاطر دیابت سریع عصبانی می شود و این قضیه در ذهنم پررنگه، تعادل روانی، صداقت، انجام دادن واجبات مثل خودم نه کمتر نه خیلی زیاد و جدی تر (در حد نماز و روزه)».

    توقعات زن از همسر آینده، مرد ایده آل جهت ازدواج با دختران ایرانی

    در زمینه خلقیات تأکید بسیاری از دختران روی عصبی نبودن مرد هست. سونا، ۳۲ ساله، دارای مدرک کارشناسی ارشد آموزش زبان آلمانی می گوید: «مرد باید تا حدی مهربون و صبور باشد. مرد عصبی به هیچ دردی نمی خورد. در هر شرایطی آداب معاشرت را رعایت کند».

    فائزه ۲۱ ساله هم اعتقاد است: «مرد باید صبور، مسئولیت پذیر، شجاع و انتقادپذیر باشه. عجول و لوس نباشه. صادق باشه؛ این که قبل از ازدواج چی بوده مهم نیست، ولی بعدش حتماً باید با هم صادق باشیم. متعهد باشه یعنی هنگامی که قولی داد، پاش بایسته، مثلاً همسرت قول می ده در سخت ترین لحظه ها کنارت باشه، ولی نباشع یعنی متعهد نبوده».

    مردی که خیانت نکند

    اهمیت عنوان خیانت نیز در صحبت های دختران شنیده می شود؛ به طوری که بهدخت ۲۱ ساله و دانشجوی مهندسی عمران اهمیت خاص ای جهت تعهد قائل شده است و می گوید: «در روزهایی که خیانت یک مسأله فراگیر شده است این عنوان برایم از اهمیت خاص ای برخوردار هست. تا زمانی که مطمئن نشوم که به اصول اخلاقی پایبند نیست نمی توانم با مردی ازدواج کنم. بقیه موارد مثل شغل و درآمد و تحصیلات و خانواده در حد میانگین برایم قابل قبول هست، فقط و فقط تعهد و پایبندی به پرسشها اخلاقی اش برایم خاص و خاص است».

    «در روزهایی که خیانت یک مسأله فراگیر شده است این عنوان برایم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هست. تا زمانی که مطمئن نشوم که به اصول اخلاقی پایبند نیست نمی‌توانم

    تعاریف متفاوت از اوضاع مالی متوسط

    براساس پژوهش احمدنیا ثروت بااهمیت ترین معیار ازدواج دختران در پایتخت کشور عزیزمان ایران آشنا شده است هست. در این رابطه بسیاری از دختران معتقدند اوضاع مالی و درآمدی مرد باید در حد میانگین باشد ولی در بررسی های جدی تر تعریف میانگین از دید هرکدام متفاوت است.

    ترلان، ۲۲ ساله می گوید: «به نظرم اگر دختر در سطح میانگین مالی بزرگ شده است پسر هم نباید از او کمتر باشد چون بعداً در زندگی توقعاتی در حد معمول دارد که اگر برآورده نشود، ناخودآگاه تأثیر منفی می گذارد. ایده آل از نظر مالی جهت من در همین حد است».

    حوریه، ۲۵ ساله و شاغل نیز اعتقاد است: «مرد باید از شرایط کاری متعادل و بیمه برخوردار باشد و ظاهری متناسب داشته باشد. چون الان در جامعه این موارد همه گیر شده است و معمولاً کار و ظاهر را در کنار هم قبول می کنند». سونا ۳۲ ساله با تأکید بر این که بسیاری از زوج ها در ابتدای ازدواج ناخواسته صاحب فرزند می شوند، می گوید: «وضعیت مالی حداقل طوری باشد که بتواند زندگی خودش، همسرش و یک فرزند را تأمین کند. مردی که نتواند خرج خودش و همسرش را بدهد، چطور می تواند فرزند دار شود؟!»

    توقعات زن از همسر آینده، مرد ایده آل جهت ازدواج با دختران ایرانی

    تعریف قشنگی ظاهر از نظر دختران

    ترلان ۲۲ ساله ظاهر را جزو معیارهای ایده آل خود قرار نمی دهد. او می گوید: «از نظر ظاهر فکر می کنم جنس مذکر همین که به دل بشیند کافیست یا کمی جذابیت داشته باشد. به هر حال در ایده آل هایم هیچ وقت به شرح ظاهر توجه نکردم. زیاد به خوش پوشی و مرتب بودن دقت کردم». ولی سونا، ۳۲ ساله خوش لباس و خوشتیپ بودن را جهت ظاهر مرد مناسب می داند.

    طاهره ۲۶ ساله و کارمند بانک از ظاهر همسرش تنها قد بلند برایش ملاک است و می گوید: «هیچ وقت ظاهر برام مهم نبوده. چون خودم قد بلندی دارم تنها به قد بلند خواستگارانم توجه می کردم».

    عدم دخالت خانواده مرد، معیاری قابل تأمل

    بسیاری از دختران بر اهمیت شاخصه های خانواده مرد در گزینش همسر تأکید دارند و معتقدند دو خانواده باید با هم تناسب داشته باشند ولی عموماً ترجیح می دهند خانواده در زندگی ارزش دخالتی نداشته باشد. فائزه ۲۱ ساله می گوید: «خانواده فرد باید به شکلی باشند که در پرسشها زناشویی دخالت نکنند و نظر ندهند. خلافکار نباشند. معتاد نباشند. از پسرشان حمایت مالی بکنند. عروس را واقعاً دوست داشته باشند نه ظاهری. زیاد از وظیفه ام از من توقع نداشته باشند. مثلاً وظیفه ندارم در منزل ارزش کار کنم. وظیفه من همان وظایف شوهرم است».

    ترلان، ۲۲ ساله هم اعتقاد است: «خانواده همسرم از نظر تحصیلات و فرهنگ باید تقریباً هم کفه خانواده خودم باشند؛ به عنوان نمونه اگر در خانواده ما مردسالاری است (نه به شکل زننده) مثل خانواده های سنتی، آنجا هم همین باشد. چون من یاد نگرفتم امور منزل را در دستم بگیرم و هر لحظه به عهده پدرم بوده و من تقریباً به سبک مادرم بزرگ شدم. خانواده منطقی و پرمحبتی داشته باشند. از نظر مذهبی هم به نظرم باید کاملاً مشابه باشیم یا حداقل تفاوت ها خیلی جزئی باشد».

    بر اساس معیارهای تضمین کننده سلامت ازدواج کنید

    به گزارش مهرخانه، شیرین احمدنیا اعتقاد است که نسل جوان گزینش گرتر و فعالانه تر در مسیر زندگی خود تأثیرگذاری می کنند و در همسرگزینی دامنه گزینش ارزش وسیع تر شده است هست. سطح سواد در جامعه ما در چند دهه اخیر جهت هر دو جنس زیاد کردن پیدا کرده، ولی جهت دختران شتاب بیشتری داشته هست. از طرفی با ورود دختران به عرصه تحصیلات تکمیلی مواجه هستیم که به علت گسترش حضور دختران، حتی در بعضی رشته ها مانند پزشکی سهمیه بندی قایل شده است اند. بنابراین با نسل جدیدی از دختران مواجه هستیم که تحصیل کرده هستند و در نتیجه ایده آل های ارزش عوض کردن کرده است.

    این جامعه شناس به توصیه در خصوص معیارهای صحیح ازدواج پرداخت و تصریح کرد که توصیه ما به ازدواج با شریک زندگی مناسب بر اساس معیارهای تضمین کننده سلامت افراد هست. از هر کسی بپرسید که عالی ترین معیارهای ازدواج چیست، همه را به جز سلامت مطرح می کند. در حال حاضر باید دلواپس سلامت افرادی باشیم که در تجرد می مانند یا وارد رابطه های کاذب می شوند. نتیجه های پژوهش ها نشان داده است که افراد متأهل نسبت به افراد مجرد سالم تر هستند؛ لیکن انواع مکانیسم ها به سلامت کمک می کنند؛ البته در شرایطی که گزینش درستی صورت گرفته باشد. باید کمک کنیم ازدواج ها با مبانی درستی انجام شود. در جامعه شناسی بر عوامل زیاد کردن دهنده شانس موفقیت در ازدواج تأکید می کنیم تا با این روش آمار طلاق کم کردن یابد. اگر می خواهیم با مسأله نسبت های فزآینده تجرد ناخواسته مقابله کنیم، باید فکر کنیم که آیا فرد میل به به ازدواج ندارد و باید تلاش کنیم نگرش ها نسبت به ازدواج عوض کردن مثبت کند و وحشت ها و نگرانی های فعلی از بین برود.

    واژه های کلیدی: انتخاب همسر مناسب | شریک مناسب | دخترانه | خانواده | دختران | ازدواج | دخترانه | خانواده | سلامت | زندگی | دختران


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار