چمن – علف انتخاب همسر مناسب شریک مناسب دخترانه

چمن – علف: انتخاب همسر مناسب شریک مناسب دخترانه خانواده دختران ازدواج دخترانه خانواده سلامت زندگی دختران

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی سود بانکی کم کردن می‌یابد؟

    از مصوبه کم شدن قیمت سود سپرده و تسهیلات حدود یک سال و نیم سپری شده است و هنوز زمزمه‌ای جهت کم کردن مجدد قیمت وجود ندارد. موضع صریح بانک مرکزی این است که فعلا ه

    سود بانکی کم کردن می‌یابد؟

    سود بانکی کم کردن می یابد؟

    عبارات مهم : بازار

    از مصوبه کم شدن قیمت سود سپرده و تسهیلات حدود یک سال و نیم سپری شده است و هنوز زمزمه ای جهت کم کردن مجدد قیمت وجود ندارد. موضع صریح بانک مرکزی این است که فعلا هیچ برنامه ای جهت کم شدن قیمت سود سپرده در دستور کار نیست، ولی مشتریان جهت کم شدن قیمت سود تسهیلات نیز باید منتظر باشند.

    به گزارش ایسنا، از تیرماه سال گذشته که با توافق بانک ها و مصوبه شورای پول و اعتبار قیمت سود بانکی در بخش تسهیلات به ۱۸ و سپرده به ۱۵ درصد کم کردن یافت، دیگر تغییری در قیمت ها ایجاد نشد تا این که با توجه به بعضی انحراف و بی انضباطی هایی که بانک ها در اجرای قیمت های مصوب داشتند در شهریورماه امسال و با دستورالعمل بانک مرکزی، بانک ها به کم کردن یک دست سودهای سپرده به علی الحساب ۱۵ درصد مکلف شدند.

    سود بانکی کم کردن می‌یابد؟

    البته جریان این وظیفه بانک مرکزی اینگونه بود که تاکید داشت اکنون با اقداماتی که انجام داده زمینه را جهت اعمال سودهای متعارف و یکپارچه مهیا کرده است به طوری که موسسات غیرمجاز به عنوان عامل تخریبی در بازار پول ساماندهی شده، قیمت سود سپرده جذب شده است در شرکت های خودروسازی به حداکثر سه درصد بالاتر از سود مرسوم شبکه بانکی کم کردن یافته و منضبط شده است هست، بازار بین بانکی به عنوان محل نقدینگی بانک ها ساماندهی و قیمت سود در آنها کم و بدهی بانک ها به بانک مرکزی تعدیل شده است است.

    به هر ترتیب بانک مرکزی حدود ۱۱ روز قبل از اجرای دستورالعمل هشت بندی از آن رونمایی کرد و بانک ها در فرصتی دست به جابجایی سپرده زدند، به گونه ای که بخشی از سپرده های کوتاه مدت را به بلندمدت تبدیل کردند، آیا که در این حالت با توجه به تکلیفی که جهت کم شدن قیمت سود داشتند ممکن بود سپرده ها در شبکه بانکی جابه جا شود از این رو به طور خودکار و یا در مواردی با اطلاع مشتری ماهیت سپرده ها را عوض کردن دادند تا دوام منابع در بانک ها زیاد کردن یابد.

    از مصوبه کم شدن قیمت سود سپرده و تسهیلات حدود یک سال و نیم سپری شده است و هنوز زمزمه‌ای جهت کم کردن مجدد قیمت وجود ندارد. موضع صریح بانک مرکزی این است که فعلا ه

    حدود سه ماه از اجرای این بخشنامه گذشته و حداقل شواهد در شعب بانک ها نشان می دهد فعلا سود سپرده تا حدی یکپارچه به ۱۵ درصد رسیده هست، در برابر در حالی سه ماه تا آخر سال باقی مانده و با توجه به تورم تک رقمی موجود انتظاراتی جهت کم کردن مجدد قیمت سود اعم از تسهیلات و سپرده وجود دارد که تازه ترین بیانات معاون اقتصادی بانک مرکزی نشان می دهد فعلا هیچ برنامه ای جهت کم شدن قیمت سود سپرده وجود ندارد.

    کاهش سود سپرده در کار نیست

    آن طور که پیمان قربانی به ایسنا توضیح داده هست، تازه حدود سه ماه از دستورالعمل سود بانکی گذشته و بانک مرکزی و مجموعه شبکه بانکی در صدد کم کردن هزینه تامین مالی و تجهیز منابع در بانک ها با توجه به کم کردن هزینه ناشی از سودهای سپرده و در مجموع تامین منابع هستند.

    وی با ابراز رضایت از اقدام بانک ها جهت اجرای دستورالعمل بانک مرکزی بیان کرد که با روندی که پیش رفت سپرده ها به درستی طبقه بندی شد و حدود ۱۰ درصد از سپرده های کوتاه مدت به بلندمدت جابه جا شده است است که با توجه به زیاد کردن ماندگاری، خود اقدامی مثبت به شمار می رود. در عین حال که مانع از تلاطم بازارهای مالی در هنگام کم شدن قیمت سود بانکی شد.

    سود بانکی کم کردن می‌یابد؟

    قربانی با اشاره به جریان اجرای بخشنامه بانک مرکزی از شهریورماه امسال تاکنون گفت که به هر حال مشورت های انجام شده است با وزرای “صنعت و معدن و تجارت” همچنین “اقتصاد” موجب باز شدن گره در بخش هایی شد که خود در انحراف سود در بانک ها تاثیر گذار بود. یکی از موضوعاتی که وی به آن اشاره دارد، فعالیت صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت است که با توجه به سودهای تضمین شده است و اغلب تا پنج درصد بالاتری که نسبت به سود سپرده پرداخت می کنند تعادل جذب منابع و سود را بهم ریخته بود. در این مدت با مذاکراتی که با وزارت اقتصاد صورت گرفت، اقداماتی جهت ساماندهی فعالیت صندوق های سرمایه گذاری شده است است.

    چندی پیش مدیر کل بانک مرکزی نیز این صندوق ها و نوع فعالیت های آنها را یکی از موانع کم شدن قیمت سود تسهیلات عنوان کرده بود، آیا که مانعی جهت یکدست شدن قیمت سود سپرده به حساب رفته و در نهایت موجب زیاد کردن بهای تمام شده است پول در بانک ها بودند.

    از مصوبه کم شدن قیمت سود سپرده و تسهیلات حدود یک سال و نیم سپری شده است و هنوز زمزمه‌ای جهت کم کردن مجدد قیمت وجود ندارد. موضع صریح بانک مرکزی این است که فعلا ه

    اما معاون اقتصادی بانک مرکزی به بحث قیمت سود در سپرده های جذب شده است از سوی خودروسازان در پیش فروش ماشین نیز اشاره دارد. همان طور که قبلا اعلام شد قرار شد خودروسازان قیمت سود جذب سپرده را که در پیش فروش بالاتر و متفاوت پرداخت می کردند را ساماندهی و به حداکثر سه درصد بالاتر از سود سپرده متعارف شبکه بانکی کم کردن دهند. از این رو قربانی می گوید در حال حاضر پایش های بانک مرکزی نشان می دهد با هماهنگی های انجام شده است خودروسازان در عضویت های تازه و پیش فروش های خود قیمت سود را به ۱۸ درصد کم کردن دادند.

    سه عامل از نطر “سیف”

    سود بانکی کم کردن می‌یابد؟

    در حالی فعلا زمانی جهت کم شدن قیمت سود آینده نگری نمی شود که اخیرا مدیر کل بانک مرکزی راجع به ضرورت کم کردن آن در جهت قیمت تورم بیانات صریحی داشته و گفته که بانک مرکزی به این نتیجه رسیده که نمی توان با یک دستور و فقط با تحت فشار گذاشتن نظام بانکی قیمت سود را کم کردن دهد، یعنی باید بازارها و قیمت های موجود در آن ها هم به تعادل برسند. در این زمینه بازار بین بانکی یعنی بازاری که بانک ها کسری خود را با پرداخت سود در آن تامین می کنند مورد اشاره سیف است.

    نکته قابل تامل دیگر در نظر مدیر کل بانک مرکزی به تقسیم مسئولیت در تامین مالی اقتصادی و کم کردن سهم بیش از ۹۰ درصدی بانک ها بر می گردد. وی گفته که نمی توان تنها بازار پولی و بانک ها را نشانه قرار داد و نسبت به اتفاقات رخ داده و قیمت سودهای موجود در دیگر بازارها بی تفاوت بود ، وی به طور خاص به اهمیت زیاد کردن سهم بازار سرمایه در حوزه تامین مالی اقتصاد اشاره کرده است.

    انتشار اوراق دولتی به منظور تسویه بدهی دولت از سال قبل عاملی بود ک با توجه به سود بالایی که بر آن حاکم بود بازها انتقاد نظام بانکی را به همراه داشت و به عنوان عاملی ببرای به انحراف کشیدن سود در بانکها مطرح شد. این مورد نیز از سوی مدیر کل بانک مرکزی به نقد کشیده شده است و اعلام کرده که اوراق تعهد خزانه که در بورس منتشر نمی شد با پرداخت سود حدود ۴۰ درصدی موجب ایجاد اختلال شد که در این باره با انجام مذاکراتی این اوراق روانه بورس شده است و التهاب ناشی از آن فرو ریخت.

    همچنان بازده سود با سپرده های بانکی است

    اما در شرایطی که اکنون هیچ برنامه ای جهت کم شدن قیمت سود سپرده وجود ندارد در رابطه با کم شدن قیمت سود تسهیلات، بانک مرکزی در انتظار پایداری سود سپرده در بانک ها و در نهایت کم کردن هزینه تامین مالی آنها هست. به عبارتی بنابر گفته معاون اقتصادی بانک مرکزی به مرور با کم کردن تجهیز منابع حتما جهت کم شدن قیمت سود تسهیلات اقدام خواهد شد. به گفته وی، بانک مرکزی قیمت های سود بانکی را به گونه ای مدیریت می کند که ضمن تناسب با اقتضائات اقتصاد کلان بتواند منافع سپرده گذاران، تسهیلات گیرندگان و سهامداران آنها را تامین کرده باشد.

    براساس این گزارش سپرده گذاران بانکی می توانند فعلا از عدم کم شدن قیمت سود سپرده مطمئن باشند. سودی که براساس اعلام مدیران ارشد بانک مرکزی و البته کارشناسان نظام بانکی و سرمایه گذاری اکنون پربازده ترین قیمت سود در تناوب اقتصادی به شمار می رود و بازارهای موازی از جمله طلا و ارز توان مسابقه با سود ناشی از سپرده های بانکی را ندارد. با این حال در سوی برابر مشتریان دریافت تسهیلات نظام بانکی فعلا باید منتظر بمانند تا شاید با محیا شدن شرایط جهت کم شدن قیمت سود تسهیلات نیز تصمیم گیری شود که البته جهت آن وقت وآینده مشخص مطرح نیست.

    واژه های کلیدی: بازار | مرکزی | منابع | اقتصادی | تسهیلات | سود بانکی | سود سپرده | بانک مرکزی | سپرده و تسهیلات


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار