چمن – علف انتخاب همسر مناسب شریک مناسب دخترانه

چمن – علف: انتخاب همسر مناسب شریک مناسب دخترانه خانواده دختران ازدواج دخترانه خانواده سلامت زندگی دختران

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری معرفی بعضی از عالی ترین فیلم های غیرهالیوودی سینمای دنیا

    هالیوود و بالیوود دو صنعت بزرگ فیلم سازی در دنیا هستند که از نظر کمّی، بیشترین تعداد فیلم های ساخته در هر سال را به خود تخصیص داده شده است می دهند، با این حال ا

    معرفی بعضی از عالی ترین فیلم های غیرهالیوودی سینمای دنیا

    معرفی بعضی از عالی ترین فیلم های غیرهالیوودی سینمای جهان

    عبارات مهم : جایزه

    هالیوود و بالیوود دو صنعت بزرگ فیلم سازی در دنیا هستند که از نظر کمّی، بیشترین تعداد فیلم های ساخته در هر سال را به خود تخصیص داده شده است می دهند، با این حال از لحاظ کیفی فیلم های دیگری نیز در دنیا ساخته و نمایش داده می شوند که بعضی از آن ها در مقایسه با پرفروش ترین و عالی ترین فیلم های سینمای آمریکا در رتبه بهتری قرار می گیرند.

    ثمره این فیلم ها با همان مقیاس هالیوودی شاید در رده عالی ترین فیلم های غیرانگلیسی زبان مراسم اسکار و گلدن گلوب دیده شود و شاید هم نشود. ولی به هر حال جشنواره های آشنا شده است و هنری متفاوت مانند کن، برلین، ونیز و جوایز منتقدان نیز در تعیین عیار این فیلم ها شاخص های مطلوب تری هستند. در این فهرست تعدادی از عالی ترین فیلم های غیرهالیوودی سینمای دنیا با توجه به نمره سایت های مشهور سینمایی و جوایز بین المللی بررسی شده اند.

    مربع
    Imdb:7.‎7 Metacritics:72
    سوئد
    درباره کارگردان: روبن اوستلوند کارگردان ۴۳ ساله سوئدی، دو دهه قبل در ارتفاعات اروپا فیلم های تبلیغاتی راجع به ورزش اسکی می ساخت. همین تبحرش در کار با برف و سرما تبدیل به یکی از مهم ترین و عالی ترین فیلم های سال ۲۰۱۴ به نام «فورس ماژور» شد. «فورس ماژور» یا آن طور که در سینماهای آمریکای شمالی اکران شد، «توریست» گرچه آغازگر شهرت اوستلوند بود ولی نخستین فیلم او نیست. «گیتار مغولی» (۲۰۰۴) نخستین فیلم اوستلوند است که با مجموعه ای از نابازیگرها ساخته شد و حال وهوای کمدی داشت. «غیرارادی» چهار سال بعد ساخته شد و به علت نماهای طولانی و بدون کات، مورد توجه منتقدان قرار گرفت.

    «بازی» سومین فیلم این کارگردان سوئدی است که در سال ۲۰۱۱ به شدت مورد توجه قرار داده شد و راه را جهت موفقیت فیلم بعدی اش «فورس ماژور» فراهم کرد. «فورس ماژور» در جشنواره های هنری و غیرهنری دیده شد و جوایز متعددی را از آن تهیه کنندگان کرد. با این وجود، فیلم آخر اوستلوند، «مربع» به گمان بسیاری از منتقدان مرزهای زیبایی شناسی را حتی از فیلم قبلی هم زیاد پیش می برد و احتمالاً همین فیلم را باید عالی ترین فیلم کارگردانش تا امروز دانست.

    درباره فیلم: «مربع» با بازی کلائس بنگ، الیزابت موس، دومنیک وست و تری نوتاری داستان «کریستین» موزه دار معروف هنرهای مدرن سوئد هست. او از هر نظر یک فرد متشخص و محترم به حساب می آید و رفتارش درست همان چیزی است که می توان از یک انسان فرهیخته سراغ داشت. اوضاع ولی بر همین روال باقی نمی ماند، در یک حادثه، کریستین به جرمی متهم می شود، او ولی به جای کارها منطقی و مرسوم راه دیگری را جهت اثبات بی گناهی خود گزینش می کند، راهی که اتفاقات مهم این کمدی تلخ را رقم می زند. مربع در کنار همه جوایز ریز و درشتی که تاکنون از آن خود کرده هست، شانس مهم دریافت جایزه اسکار ۲۰۱۸ نیز محسوب می شود.

    جوایز: نخل طلای جشنواره کن – عالی ترین فیلم، فیلم کمدی، کارگردان، بازیگر مرد، فیلم نامه و طراحی صحنه از جایزه فیلم اروپا – عالی ترین فیلم غیرانگلیسی زبان جشنواره تورنتو – عالی ترین فیلم غیرانگلیسی زبان از جایزه انجمن منتقدان شیکاگو – نامزد عالی ترین فیلم غیرانگلیسی زبان گلدن گلوب – نامزد عالی ترین فیلم غیرانگلیسی زبان اسکار.

    بی عشق
    Imdb:7.‎9 Metacritics:90
    روسیه
    درباره کارگردان: آندری زویاگینتسف از شناخته شده ترین فیلم سازان روسیه هست. از همان نخستین فیلم بلند، زویاگینتسف وارد فهرست اهالی بین المللی سینما شد. «بازگشت» در سال ۲۰۰۳ بعد از یک مجموعه تلویزیونی، نخستین فیلم اوست که توانست شیر طلای جشنواره فیلم ونیز را جهت کارگردانش به ارمغان بیاورد. دو فیلم بعدی زویاگینتسف، «تبعید» (۲۰۰۷) و «النا» (۲۰۱۱) نیز فیلم های شاخصی بودند و هر دو در جشنواره فیلم کن حضور پیدا کردند.

    «لویاتان» (۲۰۱۴) اوج فیلم سازی این فیلم ساز روس هست، فیلمی سرشار از استعاره ها و کنایه های سیاسی و اجتماعی و تصویربرداری خیره کننده و فضاسازی های هولناک. «لویاتان» جایزه عالی ترین فیلم نامه جشنواره کن را از آنِ زویاگینتسف کرد، برنده گوی طلایی گلدن گلوب شد و در هشتاد و هفتمین مراسم اسکار جزو نامزدهای عالی ترین فیلم غیرانگلیسی زبان بود. «بی عشق» آخرین فیلم این کارگردان و قطعاً یکی از عالی ترین فیلم های غیرهالیوودی ۲۰۱۷ است.

    درباره فیلم: «بی عشق» با بازی ماریانا اسپیواک، آلکسی روزین، ماتوی ناویکوف و مارینا واسیلیوا، داستان پدر و مادری است که مدت هاست از یکدیگر جدا شده اند و هیچ عشقی به یکدیگر ندارند. تنها نقطه مشترک شان فرزند آن هاست و با گم شدن او این دو دوباره در کنار یکدیگر قرار می گیرند. «بی عشق» با توجه به کنایه های تند سیاسی فیلم قبلی زویاگینتسف مورد حمایت های دولت روسیه قرار نگرفت و همان مسیر فیلم قبلی را طی کرد.

    فیلم اگرچه نمایشگر زندگی روس هاست ولی موقعیت ها و شخصیت هایش را می توان در سرتاسر دنیا یافت. با این حال فیلم باز هم سیاست های حاکم را به نقد می کشد و تلاش می کند کنایه هایی به پرسشها داخلی این کشور داشته باشد. علاقه مندان به سینمای روسیه و روزهای پرشکوه آن در گذشته های نه چندان دور می توانند با «بی عشق» و زویاگینتسف همچنان به سینمای ناب روسی وفادار بمانند.

    جوایز: جایزه دستاوردهای کارگردانی از جشنواره آسیاپاسیفیک – جایزه خاص هیئت داوران جشنواره فیلم کن – جایزه عالی ترین فیلم برداری و موسیقی متن از جایزه فیلم اروپا – عالی ترین فیلم جشنواره فیلم لندن – عالی ترین فیلم بین المللی جشنواره مونیخ – عالی ترین کارگردانی و تصویربرداری از انجمن منتقدان روسیه – عالی ترین فیلم جشنواره زاگرب – نامزد دریافت عالی ترین فیلم غیرانگلیسی زبان گلدن گلوب – نامزد دریافت عالی ترین فیلم غیرانگلیسی زبان اسکار.

    درباره بدن و روح
    Imdb:8 Metacritics 71
    مجارستان
    درباره کارگردان: ایلدیکو اِنیِدی فیلم ساز زن و ۶۲ ساله مجارستانی هست. انیدی با فیلم «قرن بیستم من» در سال ۱۹۸۹ مطرح شد. این فیلم توانست جهت کارگردانش دوربین طلایی جشنواره فیلم کن آن سال را به همراه داشته باشد. پنج سال بعد در سال ۱۹۹۴ یک فیلم فانتزی به نام «شکارچی جادو» را کارگردانی کرد که منتقدان باز هم سبک فضاسازی هایش را پسندیدند ولی موفقیت های فیلم اولش تکرار نشد.

    «توماس و جولی» (۱۹۹۷) و «سیمونِ جادوگر» (۱۹۹۹) فیلم های بعدی انیدی بودند که به روال فیلم های قبلی مورد توجه قرار می گرفتند و جوایزی هم جهت سازندگان خود کسب می کردند. با شروع قرن تازه روند فیلم سازی انیدی متوقف شد و جز دو فیلم کوتاه در سال ۲۰۰۴ و ۲۰۰۸ فیلم دیگری به وسیله او ساخته نشد. انیدی از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴، ۳۷ اپیزود از سریال موفق «درمان» را در خود مجارستان کارگردانی کرده هست. «درباره بدن و روح» در واقع نخستین فیلم کارگردان بعد از ۱۸ سال دوری از پرده نقره ای است.

    درباره فیلم: «درباره بدن و روح» با بازی گزا مورسانی و الکساندر بوربلی داستان «آندره» و «ماریا» است که هر دو در یک کشتارگاه زندگی می کنند. آن ها هر شب یک رویای یکسان دارند، رؤیایی که در آن خود را دو آهویی می بینند که با یکدیگر ملاقات می کنند. آندره و ماریا از این خواب یکسان اطلاعی ندارند ولی با حضور در یک مصاحبه روان شناسی که شرکت جهت همه ترتیب داده این جریان فاش می شود.

    جوایز: خرس طلایی جشنواره فیلم برلین – قورباغه طلایی عالی ترین فیلم برداری از جشنواره کمرایمیج – عالی ترین بازیگر زن از جشنواره فیلم اروپا – فیلم منتخب تماشاگران جشنواره فیلم بمبئی – عالی ترین فیلم جشنواره فیلم سیدنی – نامزد دریافت عالی ترین فیلم غیرانگلیسی زبان اسکار.

    سوی دیگر امید
    Imdb:7.‎3 Metacritics 84
    فنلاند
    درباره کارگردان: آکی کوریسماکی عالی ترین و معروف ترین فیلم ساز کشور فنلاند و یکی از مشهورترین فیلم سازان کشورهای اسکاندیناوی هست. کوریسماکی با اقتباسی از «جنایت و مکافات» داستایوفسکی در سال ۱۹۸۳ وارد سینما شد و با «سایه ها در بهشت» (۱۹۸۶) و «آریل» (۱۹۸۷) جای خود را در سینمای دنیا و در میان جشنواره های معتبر محکم کرد. در سال ۲۰۰۲ عالی ترین فیلم دوران فیلم سازی اش به نام «مردی بدون گذشته» را ساخت که علاوه بر کسب جوایز متفاوت در جشنواره کن نامزد عالی ترین فیلم غیرانگلیسی زبان اسکار هم شد، ولی کوریسماکی به نشانه اعتراض به فعالیت های جنگ طلبانه آمریکا در این مراسم حاضر نشد.

    فیلم بعدی اش «روشنایی ها در تاریکی» (۲۰۰۶) هم نامزد دریافت اسکار شد ولی کوریسماکی باز هم در مراسم حاضر نشد. این فیلم ساز فنلاندی چهلمین جشنواره فیلم نیویورک را نیز به علت صادر نشدن ویزا جهت عباس کیارستمی تحریم کرد. «کابوی های لنینگراد به آمریکا می روند» (۱۹۹۴)، «ابرهای شناور» (۱۹۹۶) و «لوآر» (۲۰۱۱) از دیگر فیلم های این فیلم ساز مؤلف است.

    درباره فیلم: فیلم با بازی ساکاری کاسمانن، کاتی اوتینن، ویله ویرتانن و دمه کاروکسکی راجع به یک پناه هوا سوری به نام «خالد» است که خانواده اش را در حلب از دست داده و به طور غیرقانونی و بعد از عبور از کشورهای متفاوت خود را به فنلاند رسانده هست. خالد با وجود نپذیرفتن درخواست پناهندگی اش در هلسینکی باقی می ماند و مخفیانه در یک رستوران مشغول به کار می شود. «سوی دیگر امید» قرار است نخستین فیلم از یک سه گانه راجع به پناه جویان باشد، فیلمی در ستایش انسانیت و برابری. فیلمی که با رویکردهای خاصو خاص کوریسماکی به آسانی می تواند در دسته عالی ترین فیلم های غیرانگلیسی زبان سال ۲۰۱۷ قرار بگیرد.

    جوایز: خرس نقره ای جشنواره فیلم برلین – عالی ترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم دوبلین – جایزه خاص جشنواره فیلم لوکزامبورگ – عالی ترین کارگردان بین المللی از جشنواره فیلم مونیخ – جایزه فیپرشی از جشنواره فیلم سن سباستین.

    محوشدگی
    Imdb:7.‎1 Metacritics 63
    آلمان
    درباره کارگردان: فاتح آکین فیلم ساز مشهور آلمانی-ترکی هست. آکین بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه، چند فیلم کوتاه ساخت که در جشنواره های محلی بسیار موفق بودند، ولی با نخستین فیلم بلندش، «کوتاه و بدون درد»، پلنگ نقره ای جشنواره فیلم لوکارنو را دریافت کرد و در آلمان به عنوان یک استعداد جوان مورد توجه قرار گرفت. «در جولای» فیلم بعدی آکین در سال ۲۰۰۰ در جشنواره فیلم آلمان برنده جایزه عالی ترین بازیگر زن شد و در جشنواره ترومسوی نروژ جایزه خاص تماشاگران را دریافت کرد. با موفقیت این دو فیلم آکین «سولینو» را در سال ۲۰۰۲ ساخت که نتوانست انتظارات را برآورده کند، ولی در سال ۲۰۰۴ هنر کارگردانی آکین شکوفا شد و فیلم «در برابر دیوار» توانست بعد از ۴۰ سال خرس طلایی برلین را نزد آلمان ها نگاه دارد.

    فیلم موفقیت های زیاد دیگری نیز کسب کرد و نام کارگردانش را در میان بزرگان سینمای آلمان مستحکم تر کرد. سه سال بعد در سال ۲۰۰۷، «لبه بهشت» به نمایش گذاشته شد، فیلمی که علاوه بر موفقیت در میان تماشاگران توانست جایزه عالی ترین فیلم نامه را از جشنواره کن تصاحب کند. «لبه بهشت» تقریباً در فهرست عالی ترین فیلم های زیاد نشریات و منتقدان سال ۲۰۰۷ حضور داشت و یک فیلم بین المللی تمام عیار بود.

    موفقیت های آکین با «روح آشپزخانه» ادامه داشت و در سال ۲۰۰۹ جایزه خاص هیئت داوران جشنواره ونیز را به کلکسیون آکین افزود. «برش» (۲۰۱۴) و «خداحافظ برلین» (۲۰۱۶) فیلم های بعدی آکین هستند که اولی یک فیلم شکست خورده در پرونده کارگردانش محسوب می شود و دومی یک فیلم متوسط. «محوشدگی» آخرین فیلم کارگردان مشهور ترک تبارنشانه ای از بازگشت دوباره کارگردانش به روزهای اوج است.

    درباره فیلم: «محوشدگی» با حضور دایان کروگر، دنیس موسکیتو، نومان آکار و سامیا موریل چانکرین راجع به زندگی «کاتیا» هست؛ زندگی که بعد از انفجار یک بمب و کشته شدن شوهر و پسرش در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.کاتیا بعد از مدتی عزا و ماتم و اجرا نشدن عدالت، تصمیم می گیرد خود شخصاً انتقام خانواده اش را بگیرد.«محوشدگی» علاوه بر کارگردانی درخشان آکین، از دایان کروگر، بازیگر مشهور آلمانی بهره می گیرد. نمایش کروگر در این فیلم از نقاط شاخص «محوشدگی» است.

    جوایز: عالی ترین بازیگر زن از جشنواره فیلم کن – عالی ترین فیلم منتقدان نیویورک – جایزه عالی ترین فیلم انجمن منتقدان کانزاس – عالی ترین فیلم غیرانگلیسی زبان گلدن گلوب – نامزد دریافت جایزه عالی ترین فیلم غیرانگلیسی زبان اسکار.

    معرفی بعضی از عالی ترین فیلم های غیرهالیوودی سینمای دنیا

    روزنامه خراسان

    واژه های کلیدی: جایزه | درباره | دریافت | جشنواره | منتقدان | جشنواره | کارگردان | کارگردانی | مراسم اسکار | نامزد اسکار | جشنواره فیلم


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار